Disintegration of the family in Cairo House 2000 by Samia Serageldin “A sociological literary study”

نوع المستند : المقالة الأصلية

المؤلفون

1 A lecturer in Sociology Faculty of Arts Suez University

2 A lecturer in English literature Faculty of Arts Suez University

المستخلص

The study of literature and art is not a sociological one, as some might think. Both are a phenomenon of human social phenomena whose existence and development are linked to the development of culture. This is a human innovation that reveals in its content and form the extent to which human groups understand and understand the universe, the world, and the surrounding environment. The novel of Cairo House by Samia Serageldin, published in English, is a novel that is woven from different braids, from autobiography to the diaspora literature to the existential philosophical narrative, to historical literature and sociological literature. All these factors make it an ideal example of post-colonial literature. It all overlaps to create a harmonious, beautiful braid whose locks do not Alienate, but embrace warm intimacy despite the cruelty of life towards the heroine of the novel Gigi. Samia Sirajuddin, an Egyptian-American, writes an imaginary autobiography unfolding, in vibrant details and fertile fiction, the eras that once were before July Revolution in Egypt 1952. She transfers her readers across a stunning journey through cultures within cultures. The Cairo House is more than just a novel about Cairo though. It is a preface to the changing periods and the stylishness that once was in a pre-Nasserite Egypt
دراسة الأدب والفن ليست دراسة اجتماعية، کما قد يعتقد البعض. بل کلا هاتين الظاهرتين ظاهرة اجتماعية بشرية يرتبط وجودها وتنميتها بتنمية الثقافة. وهذا ابتکار بشري يکشف في محتواه ويشکل مدى فهم الجماعات البشرية للکون والعالم والبيئة المحيطة. رواية بيت العائلة لسامية سراج الدين، الذي نشر باللغة الإنجليزية، هو رواية منسوجة من أجزاء مختلفة، من السيرة الذاتية إلى أدب الشتات إلى السرد الفلسفي الوجودي، إلى الأدب التاريخي والأدب الاجتماعي. کل ذلک يتداخل لخلق شجاعة متناغمة وجميلة لا تغرب أقفالها، بل تعتنق الحميمة الدافئة على الرغم من قسوة الحياة تجاه بطلة الرواية جيجي والتي عانت من التفکک الاجتماعي والأسري بعد ثورة يناير 1952 في مصر. وسامية سراج الدين، مصرية أمريکية، تکتب سيرة ذاتية خيالية، في تفاصيل حيوية وخيال خصب، بترکيز على الحياة في مصر قبل ثورة يوليو وبعدها. تنقل لقرائها عبر رحلة مذهلة عبر الثقافات داخل الثقافات. بيت العائلة أکثر من مجرد رواية عن القاهرة. إنها مقدمة للفترات المتغيرة وأسلوب للحياة الذي کان ذات يوم في مصر ما قبل الناصرية.

الكلمات الرئيسية