Subordination in Emily Bronte's Wuthering Heights

نوع المستند : المقالة الأصلية

المؤلف

Port Said University, Faculty of Arts English Department, Linguistics

المستخلص

The present study investigates Emily Bronte’s use of subordination as a syntactic in her novel Wuthering Heights. It attempts to show how Emily Bronte’s use of the subordination serves to convey the meaning, message and view to the readers of his novel. In this study, the researcher has adopted the analytical approach. The study includes an introduction, a theoretical background about subordination as a syntactic features, an analysis of Bronte’s use of the complex sentences in her novel Wuthering Heights, and a conclusion.
تبحث الدراسة الحالية في استخدام إميلي برونتي للتبعية کمعنى نحوي في روايته "مرتفعات وزارنج"، وتسعى الدراسة لإظهار کيف أن استخدام إميلي برونتي للتبعية يخدم في ايصال المعنى والرسالة والنظرة إلى قراء الروايه. اعتمد الباحث في هذه الدراسة المنهج التحليلي. وتتضمن الدراسة مقدمة وخلفية نظرية حول التبعية وتحليل لاستخدام برونتي للجمل المعقدة في روايتها "مرتفعات وزارنج" وخاتمة.

الموضوعات الرئيسية