مخرجـــات الاتصــالات الترويجيـة لبرامـج المسؤوليــة الاجتماعية للشركات: هيئة كهرباء ومياه دبي نموذجاً، القاهرة، 2022.

المؤلف

ج القاهرة

المستخلص

في ضوء اهتمام الإمارات العربية المتحدة بأنشطة ومجالات المسؤولية الاجتماعية، تعكس الاتصـالات الترويجيـة لأنشطة المسؤولية الاجتماعية للشركات، مستوى الوعي لدى هيئة كهرباء ومياه دبي بأنشطة المسؤولية الاجتماعية وأهمية الترويج لتلك الأنشطة، وهو ما سعت الدراسة للتعرف عليه من خلال رصد واقع الاتصالات الترويجية لأنشطة المسؤولية الاجتماعية التي تقوم بها هيئة كهرباء ومياه دبي بأنشطة وبرامج المسؤولية الاجتماعية، وكيفية تخطيط تلك الأنشطة، من حيث (الأهداف- الاستراتيجيات- الوسائل المستخدمة) وذلك خلال الفترة من الأول من شهر يناير 2020، وحتى 31 ديسمبر من ذات العام، وقد تبين وجود التزام لدى هيئة كهرباء ومياه دبي بتوجيه اتصالات ترويجية لأنشطة المسؤولية الاجتماعية بشكل دائم، مما ينعكس إيجابياً على الوعي بمفهوم المسؤولية الاجتماعية، وبالمجالات والأبعاد المتعلقة بها، والذي يعد كذلك أحد محددات فاعلية برامج وأنشطة المسؤولية الاجتماعية في إحداث التأثير المطلوب لدى الجمهور المستهدف؛ عير أنه من الضرورة الاهتمام أكثر بعملية تخطيط الاتصالات الترويجية لأنشطة المسؤولية الاجتماعية للشركات، حتى يمكن تحقيق الأهداف المرجوة، ووضع خطط ورؤى وآلياتٍ مستقبلية؛ لكيفية تنفيذ الأنشطة الاتصالية لأنشطة وبرامج المسؤولية الاجتماعية في كل الظروف.
  In light of the interest that the UAE gives to the activities and areas of social responsibility, the promotional communications for corporate social responsibility activities reflect the level of Dubai Electricity and Water Authority's awareness of social responsibility activities and the importance of promoting those activities that the study sought to achieve. Determine by monitoring the reality of promotional communications.
 The social responsibility activities carried out by the Dubai Electricity and Water Authority with the social responsibility activities and programs, and how to plan for those activities, in terms of (goals - strategies - means used) during the period from January 1, 2020 to December 31 of the same year.
 DEWA's commitment to directing promotional communications to social responsibility activities on a permanent basis, which is positively reflected on awareness of the concept of social responsibility, and the fields and dimensions associated with it, which is also one of the determinants of the effectiveness of social responsibility programs. and activities in creating the desired effect among the target audience; However, it is necessary to pay more attention to the planning process of promotional communications for CSR activities, so that the desired goals can be achieved, and plans, visions and future mechanisms are developed; How to implement communication activities for social responsibility activities and programs in all circumstances.

الموضوعات الرئيسية